Spółka Kiwi Ul. Batorego 22, 02-591, Warszawa, Polska
509789037
kontakt@wielkiezielonekiwi.pl

Na czym polega remarketing Google i dlaczego jest tak skuteczny?

Zaistnieć w sieci...oto jest zadanie! Wykonamy je za Ciebie.

Na czym polega remarketing Google i dlaczego jest tak skuteczny?

 

Internet a branża marketingowa

Internet bardzo mocno rozpędził branżę marketingową, która tak naprawdę zawsze była dynamiczna, ale konieczność partycypowania w sieci przez różne marki przez dwadzieścia cztery godziny na dobę równa się konieczności trzymania ręki na pulsie o każdej porze dnia i nocy.

Internet narzucił zatem marketingowcom nowe obowiązki, ale i setki nowych możliwości dotarcia do potencjalnego, zainteresowanego kupnem odbiorcy. Początkowo marketing w internecie opierał się na klasycznych reklamach i banerach pokazywanych w nagłówkach stron internetowych, ale z czasem sztuka reklamy w internecie stała się znacznie bardziej wysublimowana i złożona.
Pojawił się na przykład e-mail marketing, najczęściej w formie przystępnych newsletterów, który pokazał, że użytkownik może być tak naprawdę zainteresowany informacjami handlowymi, jeśli w parze pójdą z tym jakieś udogodnienia lub poczucie elitarności. Po kilkunastu latach rozwoju marketingu internetowego nastała era różnych eksperymentów, na które wcześniej nikt nie chciałby się zdecydować. Jednym z czołowych przykładów marketingu, który nie mógł się udać, a jednak się udał, jest absolutnie szalona idea remarketingu.

Z pewnością każdy z nas kojarzy sytuację, w której przeglądał jakiś produkt na stronie sklepu internetowego, ostatecznie nie zdecydował się na zakup, a potem, w trakcie dalszej aktywności w internecie, ze zdziwieniem odnotował, że wyświetlają mu się reklamy dokładnie tego produktu, który wcześniej przeglądał. Reagujemy na taką sytuację zazwyczaj z lekkim niepokojem, ale zdarza nam się również wyszydzić opieszałość algorytmów, które przecież w domyśle powinny sugerować nam zakup takiego produktu, z którym nie mieliśmy jeszcze do czynienia.
Idea remarketingu idzie pod prąd takiej logice i zakłada, że jeśli dana osoba przeglądała zakładkę danego produktu, jednoznacznie wyraziła zainteresowanie nim, ale ostatecznie nie zdecydowała się na zakup, to tak naprawdę chętnie rozważy jeszcze raz taki zakup, ale potrzebuje do tego po prostu czegoś w rodzaju zachęty.

Remarketing

Remarketing, co to jest?

Remarketing, czyli wyświetlenie jeszcze raz treści, z którą klient ma do czynienia, funkcjonuje właśnie w taki sposób.
Wiele osób może podchodzić do tego z pewnym dystansem, ale liczby mówią same za siebie: kiedy widzimy w internecie reklamę produktu, na zakup którego się nie zdecydowaliśmy, znacznie rośnie szansa na to, że ponownie rozważymy możliwość zakupu, a w znacznej części przypadków wręcz się nań zdecydujemy.
Osoby z branży marketingowej bardzo chwalą sobie remarketing, choć z oczywistych względów oferują go jedynie tacy amerykańscy giganci internetu jak Google, Facebook czy Amazon, którzy dysponują algorytmami zdolnymi do monitorowania naszej aktywności w sieci i wyciągania z niej pewnych wniosków.
Przede wszystkim wchodzi on w skład strategii oferowanych przez Google w ramach Google Ads i zdecydowanie warto jest się nim zainteresować, ponieważ polityka tego narzędzia zakłada, że płacimy jedynie za tych odbiorców naszej reklamy, którzy naprawdę zainteresują się naszą ofertą i w nią klikną.

Jeśli potrzebujesz być może wdrożenia takich usług w swoją kampanię marketingową i reklamową, skontaktuj się proszę z nami.
*Zespół KIWI*

2 komentarze

  1. Mateusz Sasin pisze:

    Tak naprawdę to już od dość długiego czasu wykorzystują większe koncerny i korporacje, teraz jedynie cenowo jest możliwe, aby nawet małe sklepy z tego korzystały. Ma to swoje plusy i minusy, bo lepiej żeby reklamy były chociaż z godne z tym co sami chcieliśmy oglądać. 🙂

  2. Amdrew pisze:

    Sprawdzony przeze mnie ogólnie sposób martketingu i zwiększona sprzedaż o 34% 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *