Spółka Kiwi Ul. Batorego 22, 02-591, Warszawa, Polska
509789037
kontakt@wielkiezielonekiwi.pl

Czy reklamy w Google są opłacalne?

Zaistnieć w sieci...oto jest zadanie! Wykonamy je za Ciebie.

Czy reklamy w Google są opłacalne?


Cyfryzacja bardzo rozwinęła marketing 

Wejście świata w erę w pełni cyfrową zupełnie zmieniło wiele branż i niejako przestawiło je na wyższy poziom rozwoju.
Świetnym przykładem jest tu branża marketingowa, która zawsze była dynamiczna, ale konieczność reagowania na bieżąco na to, co dzieje się w internecie, narzuciła pracującym w niej osobom niesamowite wręcz tempo, które trudno jest wytrzymać.
Należy jednak uczciwie przyznać, że internet otworzył również tej branży bardzo szerokie pole do popisu, które znacznie rozwinęło pojęcia takie jak strategia marketingowa czy metoda dotarcia do odbiorcy w sposób w pełni skuteczny. Internet świetnie sprawdza się w wielu rodzajach marketingu: prym w skuteczności wiedzie przede wszystkim e-mail marketing, a remarketing stosowany przez wielkie korporacje jest jednym z najciekawszych eksperymentów ostatnich lat, który opiera się o założenie, że osoba, która przejrzała zakładkę produktu, ale nie zdecydowała się na zakup, tak naprawdę nie zrezygnowała, lecz potrzebuje po prostu ostatecznej zachęty do dodania danej rzeczy do koszyka.
Z biegiem lat okazało się jednak, że bezwzględnie najbardziej wartościowym i efektywnym narzędziem do skutecznej reklamy swoich produktów jest to, które zostało opracowane najpierw przez Google, a potem powielone przez marki takie jak Facebook czy Amazon.

Marketing profilowany

Mowa tutaj o sposobie marketingu, który roboczo można określić właśnie mianem marketingu profilowanego.
Opiera się on bardzo mocno na informacjach, które algorytmy pozyskują z aktywności danego użytkownika w obrębie kilku stron internetowych – oczywiście chodzi tutaj o witryny posiadane przez Google. Algorytmy analizują to, czego poszukujemy w sieci i składają z tych informacji coś w rodzaju nieoficjalnego profilu naszej osoby, w oparciu o który starają się dopasowywać do nas reklamy tak, żeby zmaksymalizować prawdopodobieństwo, że otrzymamy reklamę czegoś, co naprawdę nam się przyda i co chętnie zakupimy. Oczywiście przedsięwzięcie to nie daje stuprocentowej szansy powodzenia, zwłaszcza kiedy użytkownicy korzystają z usług takich jak VPN, ale i tak należy uczciwie zaznaczyć, że współczesny marketing nie dysponuje bardziej precyzyjnym narzędziem do dopasowywania reklam do użytkowników internetu. Szczególnie, iż powoli pojawiają się podobnież możliwością obejścia takiej usługi internetowej jak zmiana IP poprzez np. własnie VPN.
Bardzo ciekawa jest również polityka finansowa Google w tej kwestii.
Reklamodawca płaci bowiem pieniądze tylko w sytuacji, gdy Google jest w stanie potwierdzić, że użytkownik naprawdę kliknął w daną reklamę i sprawdził jej zawartość.
Należy uczciwie przyznać, że jest to bardzo hojna oferta ze strony amerykańskiego giganta, który tak naprawdę nie musiałby stosować właśnie takiej polityki, lecz po prostu kazać płacić sobie za każde wyświetlenie reklamy użytkownikowi. Korzyści z takiego postępowania są w największej mierze wizerunkowe: narzędzie Google Ads słynie aktualnie ze stuprocentowej skuteczności, co nakręca składanie kolejnych zamówień przez reklamodawców i ostatecznie skutkuje prawdopodobnie jeszcze większymi zarobkami niż w sytuacji, gdyby reklamodawcy byli zmuszeni płacić na ślepo, bez gwarancji skutecznego dotarcia do odbiorcy.

Jeśli jesteś zainteresowany przygotowaniem dla Ciebie kampanii Google AdWords, to również się tym zajmujemy.  Zapraszamy do kontaktu.

Pozdrawiamy! *Zespół KIWI*

2 komentarze

  1. Modrzejewski Rafał pisze:

    Jeśli pozycjonowanie nie zdaje rezultatów to reklama w google zawsze będzie się opłacała. 🙂

  2. SandraD pisze:

    Opłaca się ale głównie wtedy gdy produkt czy marka są dobre i wieść o nich rozniesie się sama. W inym wypadku to duże koszta, choć i tak czasem będzie to opłacalne. Wszystko zależy od celu marketingowego i samej sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *